torsdag 30 januari 2020

Fargo - Säsong 2 (2015)





När jag fick reda på att det skulle göras en TV-serie som byggde på den fantastiska filmen Fargo från 1996 så måste jag ju säga att jag blev lite orolig men den första säsongen som kom 2014 var bland det bästa jag sett i TV väg men sen när jag hörde att det skulle komma ännu en säsong så oroades jag igen för att jag trodde ju inte att det fanns en chans i himlen att filmmakarna skulle kunna upprepa samma sak igen. Nu har jag sett säsong 2 och jag är hänförd, den är enastående i varenda liten cineastisk detalj. Skådespelarna är otroligt bra i sina mer eller mindre bisarra karaktärer, fotot är kallt och ödsligt vackert, det är hårt och dödligt våldsamt och historien är sjukt skruvad.

Allting inleds med ett trippelmord på vägkrogen Waffle Hut och där snart hela bygden är inblandad, både vanliga hederliga medborgare och andra inte lika hederliga. Historien är som en highway to hell där allting exploderar i slutet i en uppgörelse som får revolverfajten vid O.K. Corral att likna ett kafferep.

Enastående, våldsam och rolig TV-serie i 10 avsnitt.
 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

From - Säsong 1 (2022)

  https://youtu.be/pDHqAj4eJcM?si=hdLAC6RoMTrBzECz En mardröm kan man väl bäst beskriva inledningen på den här första säsongen av From. Fami...