Egentligen så känns det dumt att gnälla på den här serien i sex delar eftersom den är så jädrans bra i alla detaljer, från regin, skådespelare till fotot, omgivningarna och musiken men jag personligen saknar lite mer av allt som August Strindberg skrev för hans författarskap passerar bara lite i förbifarten när han själv pratar om nåt han håller på med och då är det egentligen bara Fröken Julie och Mäster Olof som nämns.
Detta är lite konstigt eftersom han ju skrev över 60 pjäser.
Här är det istället han själv som person som är i centrum, han och dom kvinnor han omgav sig med och hans lynniga humör som med tiden utvecklar sig till djupa depressioner och förföljelsemani nästintill galenskap.
Ett fascinerande, imponerande och intressant drama skrivet av P.O. Enqvist regisserat av Johan Bergenstråhle och Kjell Grede och med en helt enastående Thommy Berggren i rollen som August Strindberg.
