måndag 22 januari 2018

Älskling Jag Krympte Barnen (1989)

Org Titel:  Honey, I Shrunk The Kids
År:  1989
Land:  USA, Mexiko
Genre:  Komedi
Längd:  1 tim, 33 min



Uppfinnaren Wayne Szalinski är så inne i sina vetenskapliga experiment på övervåningen i huset att han mer eller mindre är ovetandes om vad som händer familjen runtomkring honom.
Av en tillfällighet så befinner sig hans och grannens barn i närheten av hans senaste projekt när någonting går fel och barnen förminskas till en storlek av 1 cm.


Den här filmen av regissören Joe Johnston som också var hans debut blev en riktig megasuccé när den kom 1989 men personligen så hade jag inte sett den förrän nu när jag slog mig ner i soffan 28 år senare och ska jag vara ärlig så hade jag väl inga större förhoppningar.

Nu blev jag faktiskt positivt överraskad för den var till och från riktigt rolig, specialeffekterna håller förvånansvärt bra och skådespelarna gör ett sjysst jobb speciellt då Rick Moranis som ju passar alldeles ypperligt i en sån här nördig karaktär.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fleishman is in Trouble - Säsong 1 (2022)

  https://youtu.be/9ybMxpm_JBE?si=C_3EnWSWEjXz5zsc Inledningen på deras separation var när dom träffades säger Libby ( Lizzy Caplan ) som är...