lördag 13 april 2024

UFO Mysteriet med Felix Herngren - Säsong 1 (2023)

 



Det finns väl knappt en enda människa som inte någon gång funderat på om det finns liv på andra planeter eller om det livet kanske i såna fall besökt oss här på Jorden.
Ända sedan 1940-talet så har det samlats in tiotusentals rapporter om människor som sett oförklarliga farkoster på himlen, vissa säger till och med att dom sett okända farkoster landa och sett dom varelser som kommit i dom, några har varit ombord och en och annan menar att dom även haft intimt umgänge med några av dessa utomjordiska besökare.

Personligen så vet jag inte vad jag ska tro och det beror väl mest på att jag själv inte upplevt något som jag kan förklara som oförklarligt eller då ett UFO.

Felix Herngren har i den här dokumentärserien rest runt i Sverige och USA med journalisten, författaren och ordföranden i UFO Sverige Claes Svahn för att om möjligt lösa några av dom alla frågetecken som finns i och runtomkring detta heta ämne.

Han är helt seriös i sitt intresse av UFO men har ändå på ett befriande och roligt sätt närmat sig detta ämne och därmed gjort det lite mindre konstigt och också tagit av foliehattarna på många av dom vanliga människor som berättar om sina upplevelser, många som aldrig vågat berätta för att dom tror att dom ska bli förlöjligade.

Spännande och fascinerande, intressant och dramatiskt.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Omgiven av Idioter: Hur Man Förstår Dem som Inte Går att Förstå av Thomas Erikson (2014)

  När jag tog tag i denna bok så var det för att jag hört att det var en av dom senaste årens mest omtalade böcker i Sverige, en bok som bla...