tisdag 23 april 2024

The Walking Dead - Säsong 11 (2022)

 




I den här elfte säsongen så ligger den största koncentrationen på Samväldet, det samhälle som styrs av Pamela Milton (Laila Robins) och som till en början verkade vara den perfekta platsen att leva sina liv på. Bakom den snygga fasaden så döljer sig dock ett diktatoriskt styre där ingen medborgare får gå emot Pamela. Människor som protesterar försvinner spårlöst medan dom som nickar och säger ja belönas.

Den gruppen från Alexandria som nu bor i Samväldet börjar så smått samla ihop en grupp för att om möjligt avslöja korruptionen och det sjuka tillståndet i staden.

Jag tittade på denna säsong lite i vemod för redan innan så visste jag att det var den sista och jag visste också att slutet skulle göra mig besviken eftersom produktionsbolaget faktiskt tänkt sig en säsong till men bestämt sig att i sista sekund avsluta det hela.

Hur som helst så håller även denna säsong en hög nivå, karaktärerna är så inarbetade och man känner dom så väl, skådespelarna är verkligen sina rollfigurer och konstigt nog så har man inte tröttnat på detta slaktande av levande döda som lufsar omkring i denna postapokalyptiska värld.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Omgiven av Idioter: Hur Man Förstår Dem som Inte Går att Förstå av Thomas Erikson (2014)

  När jag tog tag i denna bok så var det för att jag hört att det var en av dom senaste årens mest omtalade böcker i Sverige, en bok som bla...