torsdag 15 oktober 2020

White Wall - Säsong 1 (2020)

 




Fram till dom sista minuterna så är det här en helt suverän serie men sen så fick jag känslan av att manusförfattarna inte riktigt var klara med hur dom skulle avsluta det hela och då satt man ju där som tittare med öppen mun och undrade om det var detta man suttit och väntat på med söndertuggade naglar i 8 avsnitt.

Jag måste ändå ge denna Svensk, Finska produktion ett högt betyg för regin, skådespelarna, fotot och stämningen är enastående bra så då får jag väl acceptera besvikelsen över slutet.

Handlingen utspelar sig i den lilla norrländska orten Bryksele där Lars Ruud leder arbetet med att skapa världens största anläggning för förvaring av kärnkraftsavfall i en gammal nedlagd gruva.
Under arbetet så sker en explosion i gruvan och efteråt så upptäcks en vit vägg som senare visar sig vara ett enormt stort äggformat föremål.

Drama, thriller, Sci-fi och skräck i en riktigt snygg och smakfull blandning trots att jag fortfarande retar upp mig lite på slutet.
Kan det månne komma en säsong 2?




Medverkande:
Aksel Hennie, Vera Vitali, Eero Milonoff, Mattias Nordkvist, 
Einar Bredefeldt, Karen Bryson, Ardalan Esmaili,
Elsa Wörmann, Editha Domingo, Catrine Lundell
 

                                                                                             

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Rök utan Eld av Dan Buthler (2024)

  Advokaten och adelsmannen Gabriel Creuz har precis kommit ut efter att ha suttit ett par år i fängelse för bedrägeri. Han vet att han är o...