tisdag 27 december 2022

Solo - A Star Wars Story (2018)

 




Han Solo (Alden Ehrenreich) lever på den sunkiga och laglösa planeten Corellia som styrs av den grymma larvliknande varelsen Lady Proxima.
Efter att ha hamnat i onåd så försöker Solo och hans flickvän Q'ira (Emilia Clarke) fly men hon blir kvarlämnad och precis innan Solo försvinner så lovar han att komma tillbaka och hämta henne kosta vad det kosta vill.

Innan jag satte mig ner för att titta på denna film så måste jag erkänna att jag var något tveksam, fick för mig att jag nog inte skulle gilla den men så här i efterhand så är jag glad att jag såg den för den här historien är bland det bästa som har med Star Wars att göra.
Alden Ehrenreich är strålande som den unge Han Solo som levererar sina knivskarpa repliker lika snabbt som vilken revolverman som helst och hans tajta och allt som oftast riktigt roliga dialoger med Chewbacca (Joonas Suotamo), Tobias Beckett (Woody Harrelson) och Lando Calrissian (Donald Glover) är strålande.
Visst är det ibland rätt förutsägbart men jag köper det för det här är action, äventyr och humor på hög nivå.
 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fleishman is in Trouble - Säsong 1 (2022)

  https://youtu.be/9ybMxpm_JBE?si=C_3EnWSWEjXz5zsc Inledningen på deras separation var när dom träffades säger Libby ( Lizzy Caplan ) som är...