tisdag 25 december 2018

The Incredibly Strange Creatures Who Stopped Living and Became Mixed-Up Zombies (1964)





Jerry tar med sin flickvän Angie och bästa polaren Harold på det tivolit som tillfälligt besöker staden.
Där blir Jerry hypnosiskt fascinerad av dansösen Carmelita som uppträder i ett av tälten och han blir aldrig mer densamma efter den kvällen.


Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om den här filmen, det var en skräckfilm utan att vara skrämmande, en musikal med usla sånger och en dansfilm med patetiskt dåliga dansnummer.
 Varje gång en lista av dom 50 sämsta filmerna någonsin släpps så finns denna produktion högt upp och det förstår jag för det här var nog bland det absolut sämsta jag sett och en av dom underligaste.
Fast filmtiteln är ju ändå rätt cool.


Titel:  The Incredible Strange Creatures who Stopped Living and Became Mixed-Up Zombies
År:  1964
Land:  USA
Genre:  Skräck, Thriller, Musikal
Längd:  1 tim, 22 min

Regi:  Ray Dennis Steckler
Manus:  Gene Pollock & Robert Silliphant
Foto:  Joseph V. Mascelli
Musik:  Libby Quinn & André Brummer
Producent:  George J. Morgan & Ray Dennis Steckler

Skådespelare:
Ray Dennis Steckler, Brett O'Hara, Atlas King,
Sharon Walsh, Pat Kirkwood, Erina Enyo,
Toni Camel, Don Russell, William Turner,
Neil Stillman, Joan Howard,
Titus Moede, Carolyn Brandt




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fleishman is in Trouble - Säsong 1 (2022)

  https://youtu.be/9ybMxpm_JBE?si=C_3EnWSWEjXz5zsc Inledningen på deras separation var när dom träffades säger Libby ( Lizzy Caplan ) som är...