måndag 3 december 2018

Mysteriet i Slack Bay (2016)





Org Titel:  Ma Loute
År:  2016
Land:  Frankrike, Tyskland, Belgien
Genre:  Komedi, Fantasy
Längd:  2 tim, 2 min

Regi:  Bruno Dumont
Manus:  Bruno Dumont
Foto:  Guillaume Deffontaines


Året är 1910 och platsen den lilla idylliska platsen Slack Bay där lokala fiskare, ostronfarmare och turister samlas.
Poliserna Machin och Malfoy håller på med att undersöka ett antal mystiska försvinnanden av turister och kommer i kontakt med den rika excentriska familjen Van Peteghem som tillbringar sommaren på platsen i ett ståtligt hus högt upp på en kulle med utsikt över havet. Ostronfarmaren L'Eternel Brufort och hans son Ma Loute är också två karaktärer som drar till sig polisernas intresse i sökandet efter dom försvunna som enbart verkar röra sig om semesterbesökare.



Det här var en av det mest underligaste, roligaste och häftigaste filmupllevelserna jag haft på mycket länge.
Innan så hade jag hade ingen aning om vad jag skulle få se och så här efteråt så är jag lite frågande till vad det är jag egentligen har sett.

Historien är helt skruvad och karaktärerna enastående bisarra i alla små detaljer.
Det är roligt, det är blodigt och dramatiskt och helt sanslöst.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fleishman is in Trouble - Säsong 1 (2022)

  https://youtu.be/9ybMxpm_JBE?si=C_3EnWSWEjXz5zsc Inledningen på deras separation var när dom träffades säger Libby ( Lizzy Caplan ) som är...