torsdag 8 februari 2018

Trolls (2016)

Titel:  Trolls
År:  2016
Land:  USA
Genre:  Animerat, Komedi
Längd:  1 tim, 32 min



Vi befinner oss i en värld befolkad av två slags folk,
dom glada Trollen som aldrig tänker en negativ tanke utan ser allting i livet i regnbågens färger och sen så har vi dom mörka buttra Bergerna som inte vet hur man ler eller har roligt men som har fått för sig att om dom äter upp glada Troll så ska dom också kunna bli lyckliga.
Till en början så var jag väldigt kluven till den här filmen och visste inte riktigt vad jag skulle tycka.

Själva designen på filmen känns gjord för lite mindre barn men sen så finns det en hel del roliga referenser till gamla sagor och en bra dos sjuk humor där man måste vara lite äldre för att kunna uppskatta allt sen så är det ju en musikal och det har jag alltid haft lite svårt för.

Disney har ju så gott som alltid haft med en hel del sång och musik i sina filmer men då har det ju nästan alltid rört sig om ny specialskriven musik,
här har man ju istället enbart använt sig av gamla låtar som då dom här psykedeliska Trollen springer runt och sjunger.

Smörigt och gulligt så det räcker och blir över men jag gillade verkligen den där giftiga svarta humorn och den enastående skickliga animationen så i slutändan så hade jag ändå riktigt roligt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fast Charlie (2023)

  https://youtu.be/4tSk-a6WT10?si=ZdHOJtnuz5M9o-Ax I över 20 år så har Charlie Swift ( Pierce Brosnan ) jobbat som en så kallad problemlösar...