torsdag 24 maj 2012

Almighty Thor (2011)





Jag tvekade faktiskt in i det sista om jag ens skulle ge den här filmen en överstruken ölsejdel men nu blev det så i alla fall.

Detta var nog bland det absolut sämsta jag sett i filmväg och hade jag varit en utav dom som legat bakom denna produktion så skulle jag aldrig sätta mitt riktiga namn på den.


Det är stridigheter i Valhalla och Loke, som spelas av Richard Grieco som faktiskt var rätt lovande på 80-talet men som verkar ha lämnat talangerna där, är ute efter oövervinnlighetens hammare som Oden bär på.
För att inte Loke ska kunna lägga vantarna på den så skickar Oden iväg den genom en tidsportal så att den hamnar i det moderna Los Angeles.
Thor (Cody Deal) beger sig dit med Loke hack i häl och så fortsätter kampen på Los Angeles bakgator.

Skådespelarna är riktigt usla och jag hade nog själv kunnat filma häftigare action med en stillbildskamera, dataanimeringarna är beklämmande dåliga och vilken dataintresserad 13 åring som helst kan nog göra det bättre än så här.

Han som skött om kostymerna verkar ha inhandlat allt på ÖB och vapnen på Butterick's och inspelningsplatserna i Los Angeles är begränsade till parkeringsplatser och sunkiga industriområden, allt för att spara pengar antar jag.

Att någon tjänar pengar på detta skräp förresten, är ju bara ännu en tanke som gör en förbannad.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fleishman is in Trouble - Säsong 1 (2022)

  https://youtu.be/9ybMxpm_JBE?si=C_3EnWSWEjXz5zsc Inledningen på deras separation var när dom träffades säger Libby ( Lizzy Caplan ) som är...