onsdag 25 april 2012

Allan Quatermain and The Temple of Skulls (2008)






Äventyraren Allan Quatermain (Sean Michael Cameron) sitter på halva biten av en karta som sägs leda till Kung Salomon's skatt.
Han möter Sir Henry Curtis (Daniel Bonjour) och Lady Anna Heresford (Natalie Stone) som har den andra biten och tillsammans så ger dom sig ut i den Sydafrikanska vildmarken i jakt på skatten.
Dom är dock inte ensamma, efter dom så följer skurken Ainsley Hartford (Christopher Adamson) och dessutom så finns det fientliga stammar i området.

Det här var en riktigt usel äventyrshistoria och att jag lyckades med konststycket att hålla mig vaken var jag mest fascinerad av och hade det varit så att jag somnat till så hade jag ändå inte missat någonting i handlingen för det fanns ingen.

Det enda man kunde vila ögonen på var en och annan fin vy över det Sydafrikanska landskapet men oftast så stod det en samling urusla skådespelare i vägen.

Näe, denna film läggs i mappen Göm & Glöm.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fleishman is in Trouble - Säsong 1 (2022)

  https://youtu.be/9ybMxpm_JBE?si=C_3EnWSWEjXz5zsc Inledningen på deras separation var när dom träffades säger Libby ( Lizzy Caplan ) som är...