måndag 24 augusti 2015

A Haunted House (2013)




I oktober 2012 så hittas en samling videofilmer som är filmade hemma hos Malcolm Johnson och hans flickvän Kisha.
Efter en genomgång av filmerna så visar det sig att efter att paret flyttat ihop så börjar en del oförklarliga saker ske i huset som gör att Malcolm riggar upp kameror i varje rum + hyr in ett medium och ett par spökjägare.

Från början så tyckte jag denna film (som ju hejdlöst driver med "Paranormal Activityfilmerna") verkade rätt fånig men sen så kom jag på mig själv med att sitta och skratta gott åt det mesta som skedde.

Skådespelarna är riktigt bra och roliga, det är snuskigt, sjukt, sanslöst roligt och så lite läskigt också. Egentligen så kanske den skulle ha fått en 4 ölsejdlar i betyg men jag håller mig till 3½ pga att den ändå är rätt fånig trots allt...Tydligen jag också då.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kungens Hemliga Resa av Johan Gyllenswärd (2020)

  Under täckmantel så reser den svenska kungen Gustaf II Adolf i början av 1600-talet till Berlin för att fria till Maria Eleonora. Med på r...