Så gott som alla karaktärer i Marvels universum har ju fått en egen serie eller film så då kändes det väl ganska självklart att även Thors ondskefulla brorsa Loki skulle få en även om han nu inte tillhör hjältarna.
Den här historien börjar med en scen ur filmen Avengers - End Game där Loki (Tom Hiddleston) har tillfångatagits av Avengers men lyckas att få fatt i Tesseract-Kuben och försvinna i ett av universums oändliga hål.
Han vaknar upp i den Mongoliska öknen och hinner knappt borsta av sig sanden förrän han hämtas upp av ett par uniformsklädda figurer som far iväg med honom genom ännu en portal till en värld som styrs av TVA (Time Variance Authoroty) som är en organisation som ser till att människor i den verkliga världen inte avviker från eller bryter dess fastställda linje.
Det låter lite rörigt och det är det också. Det var till och från lite krångligt att hänga med i alla turer hit och dit, personer, tid och rum.
Det är välgjort, visuellt och effektmässigt så är det riktigt snyggt och coolt men det är mörkt och ganska deprimerande och dom försök till att lätta upp saker och ting med lite humor funkar tyvärr rätt dåligt. Owen Wilson som spelar karaktären Mobius känns bra i början men tappar fart efter ett tag och då blir det tyvärr som om allting går på lite tomgång.
Jag tycker nog att filmmakarna varit lite taskig mot Loki trots att han är en ond person, han är ändå så pass intressant att han borde fått någonting mer intressant att bita i.































