onsdag 6 mars 2019

Wish Upon (2017)



Titel:  Wish Upon
Regi:  John R. Leonetti
Land:  USA, Kanada
År:  2017
Genre:  Skräck
Längd:  1 tim, 30 min



En liten ganska obetydlig skräckfilm egentligen som inte tillför någonting nytt i den genren och som inte lämnat något cineastiskt avtryck i mitt sinne men jag hade roligt när jag såg den och tyckte att den var underhållande och så tyckte jag att Joey King som spelar Claire gör detta riktigt bra. Handlingen kretsar ju kring en mystisk Kinesisk låda där den som för tillfället äger den har möjligheten till sju önskningar. Claire's pappa som är en sk dumpster diver och sysslar med att leta allsköns prylar i containrar hittar lådan vid en kyrkogård och ger den till sin dotter som efter bara en stund inser att lådan uppfyller hennes önskningar vilket hon ju snabbt missbrukar med att önska ont för dom hon inte gillar i skolan och ett bättre liv för henne själv. Det finns ju en hake givetvis och det är ju att för varje önskning hon gör så kräver lådan ett liv och det kan drabba vem som helst i Claire's närhet.

Som sagt, en inte speciellt ovanlig historia men den är välgjord, skådespelarna klarar sig bra och även om den är rätt förutsägbar så finns det en lite kul knorr på slutet.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Brottsplats: Gorkij Parken (1983)

  Original titel: Gorky Park https://youtu.be/H2XO39vz01M?si=X9_yr64dlb-vwaVl Vi befinner oss i 80-talets Moskva. Tre kroppar hittas en vint...